Filmy morderstwo, relacja ojciec-syn, pogrzeb

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje morderstwo, relacja ojciec-syn, pogrzeb. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Ameryka lat 30. Michael Sullivan (Tom Hanks) jest zawodowym zabójcą pracującym na zlecenie irlandzkiego gangu, którego szefem jest John Rooney (Paul Newman). Pewnej nocy jego syn Michael junior staje się świadkiem popełnionej przez ojca zbrodni. Wkrótce potem z rąk zabójców ginie żona Sullivana i jego drugi syn - Peter. Zrozpaczony ojciec prosi o pomoc Franka Nitti (Stanley Tucci), prawą rękę Ala Capone. Gdy ten mu odmawia, Sullivan postanawia pojechać z synem do miasteczka Zatracenie, w którym mieszka ciotka chłopca. Nie wie jednak, że Nitti wysłał w ślad za nim bezwzględnego mordercę Maguire′a (Jude Law).

Wilkołak

6,2
Arystokrata Lawrence Talbot (Benicio Del Toro) na prośbę Gwen Conliffe (Emily Blunt) - narzeczonej brata, powraca do rodzinnej posiadłości, by pomóc w poszukiwaniach jej ukochanego. Pojednany się ze swym despotycznym ojcem (Anthony Hopkins), Talbot odkrywa, że za zaginięciem brata może stać krwiożercza bestia, która terroryzuje okolicznych mieszkańców. Sprawą interesuje się również Scotland Yard, który wysyła na miejsce swego najlepszego człowieka, podejrzliwego inspektora Amberline’a (Hugo Weaving). Tablot postanawia zgładzić potwora, ale nawet w najczarniejszych snach nie mógłby przeczuwać, jak przerażające przeznaczenie będzie mu pisane.

Amadeusz

8,3
Rok 1823. Kompozytor Salieri (F. Murray Abraham) spowiada się przed śmiercią. Opowiada o swojej rywalizacji z Mozartem (Tom Hulce) o względy cesarza (Jeffrey Jones). Ponieważ Salieri czuł się zagrożony, knuł liczne intrygi przeciw swojemu konkurentowi...


Akcja filmu skupia się na wielkim potentacie przemysłu tytoniowego, który chcąc zwiększyć zyski swojej firmy zatrudnia Nicka Naylora, znakomicie znającego się na swoim fachu rzecznika prasowego. Naylor zrobi wszystko, aby zadowolić swojego pracodawcę, ale wciąż chce być nieskazitelny w oczach 12-letniego syna.
Oparta na faktach opowieść osadzona w realiach Irlandii lat ’80. 19-letni Marty McGartland nawiązuje współpracę z brytyjskim rządem i nie rozumiejąc do końca konsekwencji swoich działań zostaje jego agentem. Wkrótce uświadamia sobie, że to wcale nie względy polityczne, ale możliwość ocalenia życia innym ludziom jest motorem jego działania. Gdy pewnego dnia rząd wysyła go na najniebezpieczniejszą w jego karierze misję i zostaje zdemaskowany przez IRA, jego życiu zaczyna grozić śmiertelne niebezpieczeństwo. Aby chronić siebie i swoją dopiero co założoną rodzinę, Marty musi uciekać. I po dziś dzień żyje w ukryciu.
Parkerowie wyglądają na uczciwą i życzliwą rodzinę. Jednak za zamkniętymi drzwiami praktykują bestialskie zwyczaje pod okiem rygorystycznego patriarchy, Franka (Bill Sage). Wraz z ustępującą powodzią, która nawiedziła miasteczko, i tragiczną śmiercią matki sekrety rodzinne wypływają na światło dzienne. Mimo to głowa rodu nie zamierza przerywać tradycji. Tym samym dwie nastoletnie córki, Iris (Ambyr Childers) i Rose (Julia Garner), muszą przejąć obowiązki swojej zmarłej rodzicielki.
Spalony morderca powraca w snach dzieci tych, którzy go zabili, by zabrać ich dusze do piekła.
Głównego bohatera, Calogero, poznajemy gdy ma dziesięć lat. Jest on jednym z wielu mieszkańców Bronxu, jednak wydarzenie, którego staje się świadkiem odmienia jego życie na zawsze. Przesłuchiwany przez policję, ma wskazać przestępcę, który na jego oczach zabił pewnego mężczyznę. Chłopak nie wydaje Sonny’ego, za co ten jest mu bardzo wdzięczny. Tak nawiązuje się znajomość między zafascynowanym gangsterskim życiem dzieciakiem, a największym kryminalistą w dzielnicy.
Drugi film w dorobku Stephena Frearsa jest próbą ukazania historii angielskiego dramaturga Joe Ortona, który stał się legendą w latach 60. Reżyser skupia się na relacjach, które łączyły Ortona z Kennethem Halliwellem. Halliwell dla głównego bohatera był nie tylko mentorem i nauczycielem, ale także kochankiem, który w pewnym momencie staje się zazdrosny o dobrze zapowiadającą się karierę swojego ucznia.
W Wigilię świąt Bożego Narodzenia w 1914 r. w okopach żołnierzy niemieckich, francuskich i angielskich doszło do spontanicznego zawieszenia broni. Przyczyniła się do tego głośno śpiewana kolęda. Duńska śpiewaczka Anna Sorensen (Diane Kruger) zostaje zaproszona blisko linii frontu, by zaśpiewać dla niemieckich oficerów. Kiedy rozbrzmiewa kolęda "Cicha noc", żołnierze z przeciwnych stron wychodzą z okopów i razem uczestniczą we mszy. Nazajutrz dzielą się jedzeniem, odbywa się nawet mecz piłki nożnej. Ale przecież zawieszenie broni nie może trwać wiecznie...
Słowa kluczowe

Proszę czekać…